– Ved oppstart benyttet vi Visma Global, forteller Tom Erik. Vi merket allerede etter få år at dette systemet ikke var spesialisert for det vi driver med, nemlig varehandel. Bedriften var i vekst, og vi satte i økene grad ansatte til å gjøre oppgaver systemet ikke klarte å løse. Dette ble både tungvint og gjorde oss svært personavhengige.
I 2009 startet Norwegian Concept AS jakten på et nytt forretningssystem. Multicase kom tidlig med i vurderingen.
– Det som ble avgjørende for oss den gangen var den sømløse integrasjonen mellom forretningssystem og netthandel, innrømmer Mykjåland. – Netthandel var et satsningsområde for oss. I Multicase speiles informasjonen i forretningssystemet ut i nettbutikken, noe som er svært tidsbesparende. Vi trenger kun å legge inn informasjon én gang.
I dag har Norwegian Concept AS egne nettbutikker for både Twentyfour, Gullkorn Design og Daniel Franck i tillegg til forhandlerportalen. Vedlikeholdet av disse er enkelt i Multicase.
"I Multicase speiles informasjonen i forretningssystemet ut i nettbutikken.
Vi trenger kun å legge inn informasjon én gang, og sparer mye tid."