Kontakt

Prostage

 

Prostage AS - scenen satt for vekst!

Prostage har på få år gått fra å være en liten aktør innen lyd, lys og sceneteknisk utstyr, til å virkelig å komme i spotlighten. Takket være forsterkning på eiersiden og investering i Multicase har selskapet vokst betraktelig og stjeler stadig markedsandeler fra konkurrentene.

Prostage AS ble etablert i 2008 av Gunnar Waldemar Naas. Frem til 2012 drev han selskapet alene. Med kun et lite lager og en Mamut-løsning uten lagerstyring i bakkant, lå omsetningen på rundt 5-6 millioner per år med sunn drift. Det var vanskelig å håndtere dette volumet alene, men ambisjonene for vekst var tilstede. Salgssjef Carl August Tidemann kjøpte seg inn i selskapet i 2012, og en strategi for vekst ble lagt i felleskap.

– Det er lettere å vokse  når man er to, innrømmer Tidemann med et smil. Vi befinner oss i Prostage sine lokaler på Røa i Oslo. Nylig byttet de lokaler. De forrige ble rett og slett for små. – Vi har firedoblet omsetningen vår på 3-4 år og er nå 4-5 ansatte. Vi opererer i et ganske statisk marked, noe som betyr at vi har stjålet markedsandeler fra konkurrentene

WEB_Image

Velsmurt logistikk

Prostage AS driver B2B salg av lyd, lys og sceneteknisk utstyr. Kundene er primært utleiefirmaer, installatører og broadcasting- institusjoner. Prostage AS har også import av egne agenturer, primært fra Europa og noe fra Asia. En betydelig del av omsetningen går via nettbutikken


–  Vi får svært mye positiv feedback fra kundene våre, forteller Carl August. – Spesielt fremhever de nettbutikken vår som svært oversiktlige og enkel å bruke. I tillegg har vi en velsmurt logistikk, og der tror jeg mye av nøkkelen ligger. Alle kan få tak i produkter, så det er ikke bare produktporteføljen som gjør at stadig flere får øynene opp for oss, men også den effektive kjøpsprosessen og oppfølgingen. Vi har også svært dyktige ansatte, legger han smilende til.

 

Tidemann er dessuten helt sikker på én ting – Multicase har vært en svært viktig brikke i veksten. 

 

Krav om Multicase

– Uten et system som Multicase hadde vi ikke taklet den veksten vi nå har hatt, medgir Tidemann. Både Gunnar og jeg ønsket å få denne plattformen på plass så snart som mulig etter jeg kom inn i selskapet.


– Tidligere jobbet jeg i et selskap som het Audio Media som benyttet nettopp Multicase. Jeg har derfor lang erfaring med systemet. Det samme har medarbeideren Øyvind Mjelve Strandem. Han jobber til daglig dedikert med Multicase med ansvar for alt fra vedlikehold av grunndata til innkjøp og andre Multicase-relaterte oppgaver. Dette for å sikre at vi utnytter systemet maksimalt, forteller Tidemann.


– Vi har tatt oss tid til å sette opp ting slik at mest mulig går automatisk. Det er både vi og kundene tjent med. Jeg har svært god oversikt over hva som finnes på markedet av systemer og det er lite som kan matche Multicase før du kommer til løsninger som SAP.

Komfortable ambisjoner

Prostage AS opererer kun i Norge og er så langt fornøyd med det. Den gode utviklingen de siste årene har gjort at de har blitt Gaselle-bedrift tre år på rad, og ting tyder på at alle gode ting er fire.


– Vi har helt klart ambisjoner om videre vekst, men målet er ikke nødvendigvis å bli størst. Det er viktigere å bli stadig bedre og yte god service for våre kunder enn å ha den største markedsandelen. Så lenge vi kan tjene gode penger, leve komfortabelt og har det hyggelig på jobb, så er vi godt fornøyd.

 

 

"Nøkkelen til vekst ligger i velsmurt logistikk.

Multicase har vært en svært viktig brikke i vår vekst."

 

 

"Det er lite som kan matche Multicase forretningssystem for logistikkbedrifter som oss."