Forlatt handlevogn

Redd tapte salg med påminnelse via epost

Internasjonale studier viser ca 7 av 10 påbegynte handlevogner blir forlatt før salget gjennomføres. Med modulen Abandoned cart/forlatt handlevogn følges disse opp i etterkant via epost. 

Modulen passer for nettbutikker som opplever at mange kunder forlater handlevognen før salget er sluttført. 

Forlatt handlevogn er tilgjengelig fra webversjon 3.19.4

Slik fungerer abandoned cart


I Multicase nettbutikkløsning lagres alle varer som legges i handlevognen. I de tilfellene hvor vi vet hvem som har lagt dem der, det vil si at kunden er registrert i systemet med epost, så kan en epost sendes ut med påminnelse om den forlatte handlevognen.

Ved gitte intervaller, som kan konfigureres, henter systemet ut en liste med mottagere som har lagt produkter i handlevognen uten å fullføre handelen. Det generes en unik epost per kunde med de produktene som ble forlatt. I tillegg legges ved noen tilbehørsprodukter som kan være av interesse. 

I eposten er det lenke til å gå til handlevognen slik den ble forlatt. I tillegg er det lenker til de enkelte produktene dersom vedkommende ønsker å lese mer om produktene. 


 

Hvorfor forlater kunder handlevognen?
 

Undersøkelser viser at de vanligste årsakene til at man forlater handlevognen uten å gjennomføre kjøpet er: 

  • Man må opprette konto for å handle
  • For lang og komplisert utsjekkprosess
  • Dårlig informasjon om frakt
  • For lang leveringstid
  • Mangelfulle returordninger
  • Stoler ikke på nettbutikken
  • Feil på nettsiden
  • Ikke mange nok betalingsmetoder
  • Kredittkortet ble avvist

 

 

Har du spørsmål angående våre moduler?
Ta gjerne kontakt med oss her