Artikler

Vri bedriftens fokus mer mot nettsalg

Written by Bjørn Lie | Dec 6, 2024 8:29:04 AM

Det er utfordrende tider for svært mange som driver varehandel. Flere opplever at omsetningen reduseres og fremtiden blir usikker. Slik situasjonen er nå kan det derfor lønne seg å vurdere ulike tiltak som kan bidra i positiv retning for bedriften. Å satse på nettsalg og netthandel kan være smart for mange.

Etablere nettbutikk

Har bedriften din enda ikke kommet i gang med nettbutikk? Da er tiden nå moden. Trenden pekte allerede før Corona-krisen tydelig mot økt netthandel, og med dagens situasjon har dette bare eksplodert. Selger din bedrift produkter som lar seg selge over nett så er det ingen grunn til å sitte på gjerdet lenger.

Åpne B2B-nettbutikk opp for salg til sluttbruker

Hvis du vanligvis kun henvender deg til B2B-kunder så kan det å åpne opp mot salg til sluttbruker være med på å gi en boost til omsetningen. Vi i Multicase har fått tilbakemeldinger fra kunder som har snudd seg rundt raskt og ser at det gir resultater.

Satse på nyhetsbrev

Nyhetsbrev er en av de mest effektive måtene å markedsføre produkter og tilbud ovenfor dine eksisterende kunder. Dette er både enkelt og billig. Har dere ikke en god plan og strategi for nyhetsbrev, så kan det virkelig lønne seg å starte nå.

Les mer om modulen nyhetsbrev her

Søkemotoroptimalisering - SEO

Det er ikke nok å ha en nettbutikk. Potensielle kunder må også finne den. Den mest effektive måten å drive trafikk på er å jobbe med søkemotoroptimalisering.

Kunder bruker i stor grad søkemotorer som Google til å finne informasjon om produkter de er på jakt etter. Multicase har gode SEO-verktøy integrert i nettbutikkløsningen.

5 tips til god SEO

Fokus på mersalg

Har du først fått en kunde inn i nettbutikken så er det viktig å gi den en så god handleopplevelse som mulig, og gjerne friste vedkommende til å kjøpe mer enn først planlagt.

Multicase har flere ekstra-moduler som kan bidra her. Her er noen tips: