Kontakt

 

Økt effektivitet med Multicase


Bedret effektivitet med automatiske prosesser, solide prinsipper og proaktivitet

 

Gjør hverdagen enklere!

Multicase forretningssystem har gjennom 20 år hjulpet handelsbedrifter med å bli mer effektive.
Gjennom automatiserte prosesser, solide prinsipper og proaktivitet sørger systemet for at ordre,
innkjøpsbestillinger og leveranser håndteres på mest mulig effektive måte.

 

I Multicase er det lagt stor vekt på kvalitetssikring av prosessene slik at brukerne utfører arbeidsoppgavene
med samme høye prestasjonsnivå - hver gang.

 

Multicase gjør hverdagen enklere for medarbeiderne og gir bedriften solid kontroll over verdikjeden.
Her er det ofte årsverk å spare.

 

 

Produkter

 I Multicase er det lagt stor vekt på håndteringen av produkter. Alle data knyttet et produkt legges inn én gang, ett sted. Dette gjelder produktinformasjon, alternativer, tilbehør, varianter, strukturer, etc. Man kan sette håndteringsregler som serienummerregistrering, holdbarhet, garantibetingelser osv.

 

Salg

Salgsprosessen i Multicase er et effektivt verktøy med stor informasjonstilgang. Eksempler på dette er tilgjengelighet fra egne og leverandørers lagre, kundespesifikke priser, produktinformasjon, bilder, datablader, alternativer, tilbehør osv.

 

Man kan enkelt finne svar på spørsmål relatert til tidligere ordre, gjøre pakkesporing, skrive tilbud mm.

 

I salgsprosessen i Multicase har man også CRM-funksjonalitet som loggføring, kontaktpersonregister og kjøpsstatistikk på kunde.

Innkjøp

Innkjøpsprosessen i Multicase gir nødvendig informasjon til å beslutte hva som skal kjøpes inn, når det skal leveres og fra hvilken leverandør. Man kan velge å kjøpe inn varer basert på min/maks-punkter eller mer avanserte metoder som bruk av historikk.

 

Som en viktig del av innkjøpsforslaget benyttes status på varene som lagervare, skaffevare, partivare og utgått vare. Eksempelvis vil en skaffevare ikke komme opp på innkjøpsforslaget før man har en restordre.

 

Lager

Lagerprosessene i Multicase omfavner både varer inn og ut. I varemottaksprosessen kan man velge å ta imot hele eller deler av et innkjøp, man kan tildele lokasjoner, skrive ut etiketter osv.

 

På bakgrunn av varemottak slippes automatisk restordre til plukkliste. For at plukkprosessen skal være mest mulig effektiv kan man benytte lokasjoner og sampleplukklister. I utmeldingen påføres frakt, dokumenter og etiketter skrives automatisk ut og Multicase sender ut en leveringsbekreftelse til kunden med pakkesporingsnummer. Faktura er samtidig automatisk produsert.