Kontakt

 

Effektiv allokering

- selve kjernen i Multicase forretningssystem

 

Allokering, eller reservasjon, er antagelig det området som volder de fleste handelsbedrifter hodebry.
Hvilken vare skal sendes til hvilken kunde, og til hvilken tid? Allokering er selve kjernen
i Multicase forretningssystem og hovedårsaken til at vi kaller oss spesialister på vareflyt.

 

I prinsippet kan alle etablere en fin og kundevennlig butikk, enten det er en fysisk butikk eller nettbutikk.
Alle kan fylle butikken med relevante varer og tilby gode betalings- og fraktalternativer.
Dette betyr imidlertid fint lite dersom systemet i bakkant ikke automatisk vet hvilken kunde
som skal ha hvilken vare, og til hvilken tid.

 

På dette området stiller Multicase i en særklasse. Vi går faktisk så langt som å utrope oss selv til spesialister.
Ingen andre forretningssystemer her til lands er skreddersydd for effektiv vareflyt på samme måte som Multicase.

 

I over 20 år har Multicase hjulpet handelsbedrifter med å bli mer effektive.
En investering i Multicase forretningssystem er en investering i effektiv vareflyt og full kontroll på bakrommet.
Veldig ofte møter vi bedrifter hvor fasaden ser flott ut, men titter vi derimot bak kulissene blir bildet helt annerledes.

 

Dobbeltarbeid, systemer som ikke snakker sammen og mye manuell jobbing gjør at ting
ikke glir så smertefritt som det burde. Dette taper man stort på.

 

Gjennom automatiserte prosesser, solide prinsipper og proaktivitet sørger Multicase forretningssystem
for at ordre, innkjøpsbestillinger og leveranser håndteres automatisk og effektivt - hver gang!

 

Se video om hvordan Multicase håndterer reservasjon/allokering her

 

 

 

Automatiske prosesser

For å oppnå størst mulig grad av automatikk har Multicase forretningssystem valgt FIFO ("First inn, first out") som grunnleggende prinsipp. Med FIFO holder Multicase kontroll på hvilken kunde som skal ha hvilke vare til hvilken tid - automatisk.

 

Som bruker har man full kontroll på tilgjengeligheten fra egne lager, innkjøp på vei inn og hva leverandøren har på lagre.

 

Multicase forretningssystem sender ut automatiske ordrebekreftelser, endringsmeldinger, leveringsbekreftelser og fakturaer. Disse automatiske prosessene er viktige brikker for effektiviteten i en virksomhet.

 

 

Samhandling

Et forretningssystem består av mange ulike prosesser som fyller funksjoner som salg, innkjøp, varemottak, plukk, leveranser mm. Mange systemer har svake bindinger mellom disse prosessene. Dette medfører dårlig kundebehandling og mye merarbeid.

 

I Multicase forretningssystem samhandler prosessene og gir oversikt og kontroll i alle ledd. Informasjon formidles fra samme kilde og holder kunder og medarbeidere oppdatert til en hver tid.